Guniene, Murah & Selamat

Cara Buang Antivirus 360

Cara Buang Antivirus 360 - Antivirus 360 adalah penyangak anti-spyware program yang menggunakan keputusan imbasan palsu dan pengiklanan agresif untuk mempromosikan dirinya. Penyangak ini diiklankan oleh Trojan Vundo dan menggantikan Antivirus 2009 program penyangak yang Vundo telah mengiklankan secara agresif. Jika anda dijangkiti Trojan Vundo anda akan melihat sejumlah besar pop-up yang menyatakan bahawa komputer anda dijangkiti dan anda perlu memasang Antivirus 360 untuk melindungi diri sendiri. Jika anda klik pada iklan tersebut, Antivirus 360 akan dimuat turun ke komputer anda dan anda akan digesa untuk memasangnya. Setelah dipasang, Antivirus 360 akan ditetapkan untuk bermula secara automatik apabila anda memulakan Windows. Setelah bermula, program ini akan melaksanakan imbasan, dan apabila dilakukan, akan menyenaraikan pelbagai fail yang sah atau tidak wujud sebagai jangkitan yang tidak boleh dikeluarkan melainkan jika anda pertama kali membeli program ini. Apa yang berbahaya mengenai keputusan imbasan adalah bahawa fail yang Antivirus 360 negara ialah jangkitan sebenarnya sah fail Microsoft, bahawa jika dipadam, akan menyebabkan Windows untuk menjadi tidak boleh digunakan. Oleh itu, jika seseorang percaya hasil dari program ini, mereka boleh memadam secara manual fail pemikiran mereka jangkitan dan menyebabkan komputer mereka untuk tidak lagi berfungsi. Sesetengah fail bahawa negeri-negeri adalah jangkitan adalah:

C: \ Windows \ System32 \ svchost.exe 
C: \ Windows \ System32 \ alg.exe

Sambil berjalan anda juga akan melihat Meal berterusan amaran keselamatan palsu yang menyatakan bahawa komputer anda mempunyai pelbagai risiko keselamatan. Risiko-risiko ini terdiri daripada fail yang diubah suai untuk data peribadi dihantar ke hos jauh. Isyarat-isyarat ini, walaupun, adalah palsu dan hanya yang dipaparkan untuk terus menakut-nakutkan anda ke dalam pemikiran anda dijangkiti, sedangkan program Antivirus 360 adalah jangkitan yang sebenarnya. Malangnya, amaran ini ditambah pula dengan Trojan Vundo akan menjejaskan prestasi komputer anda dan anda akan melihat bahawa ia mula beroperasi lebih perlahan.
  1. Mencetak arahan ini seperti yang kita perlu menutup semua tetingkap yang terbuka kemudian dalam perbaikan. 
  2. Pada ketika ini, anda perlu memuat turun Malwarebytes Anti-Malware, atau MBAM, untuk mengimbas komputer anda untuk mana-mana apa-apa jangkitan atau adware yang boleh hadir. Sila muat turun Malwarebytes dari lokasi berikut dan simpan ke desktop anda: 
  3. Malwarebytes Anti-Malware turun Link (Muat turun halaman akan dibuka di tetingkap baru) 
  4. Sebaik sahaja dimuat turun, tutup semua program dan Windows pada komputer anda, termasuk yang ini. 
  5. Klik dua kali pada ikon pada desktop bernama MBAM-setup.exe anda. Ini akan memulakan pemasangan MBAM ke komputer anda. 
  6. Apabila pemasangan bermula, tetap mengikuti arahan untuk meneruskan proses pemasangan. Tidak membuat apa-apa perubahan kepada tetapan lalai dan apabila program telah selesai memasang, pastikan anda meninggalkan Pelancaran Malwarebytes Anti-Malware diperiksa. Kemudian klik pada butang Selesai. Jika Malwarebytes menggesa anda untuk but semula, sila berbuat demikian. 
  7. MBAM sekarang akan bermula dan anda akan berada di skrin utama seperti yang ditunjukkan di bawah. 
  8. Sila klik pada butang Scan Sekarang untuk memulakan imbasan. Jika terdapat kemas kini tersedia untuk Malwarebytes ia secara automatik akan memuat turun dan memasangnya sebelum melakukan imbasan. 
  9. MBAM sekarang akan mula mengimbas komputer anda untuk malware. Proses ini boleh mengambil masa yang lama, jadi kami cadangkan anda melakukan sesuatu yang lain dan secara berkala menyemak status imbasan untuk melihat apabila ia selesai. 
  10. Apabila MBAM selesai imbasan, ia akan memaparkan skrin yang memaparkan apa-apa malware bahawa ia telah dikesan. Sila ambil perhatian bahawa jangkitan ditemui mungkin berbeza daripada apa yang ditunjukkan dalam imej di bawah kerana panduan ini sedang dikemaskini untuk versi baru MBAM. 
  11. Kini anda perlu klik pada butang Remove Dipilih untuk membuang semua malware yang disenaraikan. MBAM sekarang akan memadamkan semua fail-fail dan kekunci pendaftaran dan menambah mereka ke kuarantin program. Apabila mengeluarkan fail, MBAM mungkin memerlukan reboot untuk menghapuskan sebahagian daripada mereka. Jika ia memaparkan mesej yang menyatakan bahawa ia perlu untuk but semula, sila membolehkan ia berbuat demikian. Setelah komputer anda reboot, dan anda log masuk, sila teruskan dengan seluruh langkah-langkah. 
  12. Anda kini boleh keluar dari program MBAM itu. 
  13. Komputer anda kini hendaklah bebas daripada program Antivirus 360. Jika penyelesaian anti-virus semasa anda membiarkan jangkitan ini melalui, anda mungkin mahu mempertimbangkan membeli versi PRO Malwarebytes Anti-Malware untuk melindungi daripada jenis ancaman di masa depan.
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 comments

Powered by Blogger.
 
© Kedai Anti Virus
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top